Buffé

Nu var det tid igen i helgen med ett projekt :-)
Denna gången handlar det om mat. Hade tagit på mig att fixa en buffé till ett 85-års kalas.
På buffén skulle där vara:

*Västerbottenpaj
*Dill och citronmarinerade handskalade kräftstjärtar
*Stenugnsbakat surdegsbröd från Vismarslöv gårdsbageri
*Smör
*Coktailtomater
*Örtbakad fläskfilé
*Potatisgratäng
*Egen gjord Salsa
*Mixsallad
*Hallongazpacho med mynta














Och till kaffet blev det klart en klassiker på detta 85-års kalas, en Schwartzwaldtårta eller rättare sagt två.


Värdparet var väldigt nöjda och belåtna, vilket glädjer mig. :-) 
Ses nog snart igen har många idéer och projekt på gång.

Kram!

/Ann-Louise




Kommentarer
Postat av: Christel

Ser riktig smarrigt ut alltihop. Har du kantareller i din västerbottenpaj och din Hallongazpacho skulle jag gärna vilja ha receptet till, om du vill dela med dig:)

Kram

2011-08-15 @ 07:59:01
Postat av: Bettan

Ser jättegott ut :-) Börjar vattnas i munnen när jag ser bilderna. Lycka till med dina projekt, är helt övertygad om att du kommer lyckas hur bra som helst.

2011-08-15 @ 09:21:04
Postat av: Christel

Ser mumsigt ut! :)

2011-08-15 @ 09:24:13
URL: http://christelmua.blogg.se/
Postat av: camilla

mmmm gottigottgott. Du är duktig vännen! Kör på med alla dina ideér så kommer ditt liv bli precis som du vill ha det! ;) >Puss på dig

2011-08-15 @ 12:21:49
Postat av: Ann-Louise

Tack för dem fina kommentarerna. :-) Det värmer! Recept delar jag gärna med mig av, men det finns inte ett exakt mängd recept.Jag gör mycket på känsla och mina smaklökar :-) men jag kan säga vad där är i. Sen är det bara att smaka av och mixa själv :-) Hallon (fryst),hallonsaft(egengjord)fröna från vaniljstången,socker och lime.Koka upp saft med vaniljen,socker och lime. Låt svalna. Mixa hallonen med den ner kylda saften.Låt stå i frys ca 2 timmar så den blir riktigt kall.Garnera med myntablad. Svårare är det inte.:-) Lycka till!

2011-08-15 @ 12:25:24
URL: http://minskaparhorna.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det VAR också väldigt gott!! Men man hade inte väntat sig något annat från dig kära Ann-Louise! :)

2011-08-15 @ 13:54:26
Postat av: Linda Berlin

Hej! Ser supergott ut, du är bara så jätteuktig.

Kram på dig.

2011-09-07 @ 21:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0